God said:
天父說:


One day you said to Me:"Beloved God,do You know what You are? You are noble,God.You are simply and wholly of the Highest.You are above the world.What an idea you thought of when you thought of implementing the world.What a daring thing! What an amazing thing! God,did You have any idea that You might sometime be faulted for creating the Wonders of the World?"
有一天你對我說:"親愛的天父,你知道你是什麼嗎?你是莊嚴的,天父。你是純粹而又絕對的至高存在。你高高在上。你是怎麼想到這麼個主意去創造這個世界的!這是件多麼大膽,而又令人不可思議之事!天父,你可曾想過,你創造的諸多奇蹟中,還存在著一些缺陷?


I replied:It is not that I figured out the world detail by detail.I didn't think about it like that.I desired the world as a way-station for My children,much in the way someone might say:"Let's pitch a tent! Let's have a picnic.Let's go to the circus!"
我回答:"我沒有逐項考慮它的細節,不是那樣想的。我期望中的世界,只是我孩子們的一個中轉站而已,可能更像人們說的—讓我們搭個帳篷吧!我們來露營!我們去馬戲團!"


An idea arose,and the idea appeared as easy as pie.Nothing ruffles My feathers.I didn't think of all the exigencies.It's more that an idea of a world full of color occurred to Me:"Wouldn't a world be nice?" I thought to Myself.
一個想法出來後,很輕鬆的就顯化了。沒有什麼擾亂我。沒有想那些應急事件。對我來說,我設想的更像是一個色彩繽紛的世界:"這個世界不好嗎?"我自己想。


Regardless of your perspective on the existence of the world,the world did not occur by chance.The Creation of the World was not an aside.It wasn't a whim.
不管你對這個世界的存在是何看法,它的發生不是個偶然。這個世界不是在離題或異想天開的情況下被創造的。


Before the activation of the world,the world had occurred to Me.Then the world burst into view the way a rose emerges from a seed.The sun burst forth on the horizon,and I never changed My mind.Remember,I saw the Rising of the Creation of the World,and I saw it was good.I saw it was beautiful.I saw that it was a happening that arose from Infinity.I saw the birth of the world and the vast beauty of such a One as you.I saw.I saw such splendor.
這個世界在啟動之前,它對我就已經產生了。然後就像由種子長成的玫瑰一樣突現在眼前,太陽在地平線噴薄而出,而我從未改變過想法。記住,我目睹了這個世界創造的形成過程,我認為很好。它是美麗的。我看到它始於無限的發生過程。我見證了這個世界的誕生,和作為"一"的你的浩瀚之美。我看到了,看到了它的壯麗輝煌。


And you awoke to a dream that you parlay.Money came later.Pockets and purses and wallets and checks and balances came later.My children kind of thought up games as they went along.You did some kind of objecting,too,and you caught onto how to object and to find fault.
你意識到你做的夢,是場連本帶利的賭博。錢稍後才會拿到。大錢,小錢,支票,餘款隨後到來。我的孩子們邊玩邊設計著各種遊戲。其間也會有異議,會陷入到反對和指責中。


Better to find the beauty,friends.Better to find the blessing.Better to bless than to gripe.You didn't learn griping from Me.You were self-taught.You went overboard with your objections instead of accepting with all your heart.
試著去發現美好,我的朋友,去發現祝福。盡力去祝福,而不是抱怨。抱怨不是從我這兒學去的,是你自學成才。你太過熱心於批判和反對,而不是全心去接受。


Protest in its own way is a form of love.Protest is attention you give.
反對本身也是愛的一種形式。反對是你給予的關注。


What a motley crew you turned out to be.Look where your imagination has taken you,and where are you going?
結果你成了怎樣的混合體。看看你的想像力把你帶哪兒去了,你要去哪裡?


You are going back to Go.You are starting anew as if you were opening a new deck of cards or throwing dice in a game of chance.
你們又回到了起點,正重新開始,就像重開一場牌局,或在新一局的風險遊戲中重擲骰子。


Of course,I saw that all the pieces were not separate but that all were engaged and related at birth.Oneness was not so easy for you to see.Selfishness erupted.You saw ego as if ego were who you were,as if ego carried importance and seriousness,as if ego were your light.
我看到的所有拼圖不是分開的,而是在初生時就彼此關聯和互相影響。"一體性"對你來說不是那麼容易能看到的。利己主義會跳出來。你將小我看成是"你之所是",好像小我有著它的重要性和嚴重性,你視它為你的光。


Love was not fabricated.Ego was.Ego was surreptitious.Ego was a handful,an offshoot of you.Ego cared about a lot of nothing.What a conglomeration the world is as you see it and worry it and look into every crevice of it.
愛不是製造出來的,但小我是。小我是隱藏起來的。小我是你的一小部分,一個分支。小我關心的都是些沒用的。當你看這個世界,為之焦慮,並盯著它每個缺陷的話,它會是個什麼樣的集合呢。


You divided the world into nations and loved some and fought others.You dallied with the world I created on your behalf.You enslaved yourself to the physical world you know.You became out of place in it.
你們將這個世界分割成國家,愛一部分,打壓另一部分,將我為你們創造的世界玩弄於鼓掌之中。你們讓自己淪為物質世界的奴隸,在其間,卻又格格不入。


See beauty and believe in it.At the very least,point out beauty.Beauty was created for you.Other stuff got thrown in to a world made by God.Yet there was room for it even as there was no place for less.Anything can be made of the world or added to the appearance of the world—as—you—see—it.
去看它的美,並信任它。至少,注意到美的存在。美是為你創造的。其它被丟進來的一切都是天父創造,而且都有它們的位置,沒有什麼是不重要的。任何東西都能成為這個世界的構成元素,或被加入到它的表面中來—正如你看到的。


You may go around in circles at the same time as you are not tangential at all.You are integral.The world is not done yet.There is more taking hold,a reassembling of the Wonder of Creation,another eye-opening look at what you can see.Wait until you see this!
你可能一直在兜圈子,但完全不會離開主題。你是完整的。這個世界還沒完成。有更多事正在穩固之中,創造的奇蹟正在重組,重新放眼去看你能看到的一切。等待,直到你看到它。

 

 

 

原文:http://heavenletters.org/how-god-created-the-wonders-of-the-world.html
翻譯:天堂豎琴
http://russ999.pixnet.net/blog/post/127494198

 

 

 

 

 

 

 

 

 
友善提醒:閱讀文章時請善用自己的直覺與內在智慧,感知哪些是對自己有正面幫助的訊息,提取它們,並放下沒有共鳴的部分,無須執著或恐懼;保持心態的正面與開放,樂觀迎接新的可能,一個活在永久和平、自由、繁榮與實現真善美之新世界的可能。感謝所有光愛存有們的付出,感謝一切美好的發生~

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    LoveNPeace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()