close


2018年2月14日,以色列指揮家Koolulam在以色列的海法聚集了3000位素昧平生的人,只練習了一小時就完成了這首大合唱。他們用英文、阿拉伯文和希伯來文,三種語言唱出對和平的共同渴望!


One day(有朝一日)歌詞:


Sometimes I lay under the moon
有時候我躺在月光下


And thank God I'm breathing
感謝神我還活著


Then I pray Don't take me soon
我祈禱我不會太快被帶走


'Cause I am here for a reason
因為我活著是有原因的


Sometimes in my tears I drown
有時候我會淹沒在淚水中


But I never let it get me down
但我從未讓它擊倒我


So when negativity surrounds
當負面之事圍繞著我


I know someday it'll all turn around because…
我知道有天一切會好轉,因為…


All my life I've been waiting for
我一輩子都在等待著


I've been praying for
我一直在祈禱著


For the people to say
人們終將會說


That we don't wanna fight no more
我們不想要再打仗了


There will be no more wars
從此不要再有任何戰爭了


And our children will play
然後我們的孩子能開心的玩耍


One day
有朝一日


One day this all will change
有朝一日,這一切都會改變


Treat people the same
平等對待彼此


Stop with the violence
停止暴力


Down with the hate
結束仇恨


One day we'll all be free
有朝一日,我們會得到自由


And proud to be
並且驕傲的


Under the same sun
沐浴在同一個陽光之下


Singing songs of freedom like
唱著自由之歌,就像


One day
有朝一日

 



我們想要和平,我們值得和平!
我們想要自由,我們值得自由!
讓我們一起祈禱真正的和平自由盡快的到來!

 

https://www.youtube.com/watch?v=XqvKDCP5-xE
https://israelmega.com/one-day-with-koolulam

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    LoveNPeace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()