God said:
天父說:


It is to your Self that you are beholden. You are not in debt to Me, My beloveds. You are My Crowning Glory, for I know what I see. I am not hesitant to declare it. If you tend to see that I owe you and am in debt to you, you see a figment of your own imagination.
你們虧欠的是你們自己。你們不欠我的,親愛的。你們是我至高的榮耀,因為我知道我看到的。我毫不猶豫的聲明這點。如果你一向認為我虧欠了你,現在欠著你的,那是你自己想像臆造出來的。


Between Us, there is no debt. We have the Free Will to love. You may, and often do, see perceived absence of love. It is your abstention from love which you perpetuate upon Me. Do you understand this? You would rather have a neglectful God to throw stones at than to look at the sliver in your own eye.
你我之間沒有債務。我們有愛的"自由意志"。你可能,而且是經常感覺缺少愛。那是你對我永恆之愛的一種棄權。你理解嗎?你寧可相信是你的天父忽略了你,向他扔石頭,也不願去看你自己眼中銀色的光芒。


There is a propensity in My children to accuse others for what ails them. You may tend to proclaim less than wonderful upon Me. How simplistic. Everything you protest is an aspect of you. This is the straight goods. This is how it is. You don’t like to hear this.
我的孩子們有個習性,就是一有不如意就去指責別人。你可能往往將不夠精彩的原因都歸咎於我。太幼稚了!你投訴的每一件事都是你的一個面向。這才是真相。就是這樣運作的。你可能不喜歡聽。


I talk of how We are One, will be One. We are One now. Even as your eyes are cast down, even as you may reject Me as God on Earth and God in Heaven, you make Me your fall guy. You see an aberration of your wounded self, and you call it by My Name.
我談到我們如何是"一",如何成為"一"。我們現在就是"一"。即使你垂著雙眼,即使你對我是地上和天上的父這件事有排斥,並讓我成為你替罪的羔羊,但在看到自己受傷的失常表現時,你呼喚的卻是我的名。


It is like I am a package that has been sent to you. You look at the package from every angle, yet you won’t open it up. You make declarations upon this unopened package which is a special delivery of areas within your little self that require attention.
我就像是派送給你的一個包裹。你從各個角度審視這個包裹,但還不想打開。並聲明這未打開的包裹,是你小我範圍內需要關注的一個專遞。


When you feel hostile, take another look. Hostility is your own affront. God has been neglectful? God disregards you? Who is disregarding Whom? You see Me as angry perhaps? Who is angry, I have to ask you? Who denies you? Why, you deny your very self. Dear ones, you pass the buck. You are good at this. You defray responsibility. You won’t look yourself in the eye. You obfuscate your beautiful Self and call it My doing. You refuse Me.
當你有抗拒的時候,就再看一眼。抗拒是你對自己的冒犯。天父一直玩忽職守嗎?天父疏忽了你?是誰疏忽了誰?你認為我是憤怒的?我問你,到底是誰憤怒?是誰否定了你?你為什麼要否定你自己?親愛的,你在推卸責任。你很擅長這個。你不敢看進自己的眼睛。你攪亂了美麗的自己,卻說是我幹的。是你拒絕了我。


My best doing is Being, beloveds. And the same Being is your best. What is it you don’t want to see or acknowledge?
我最擅長的就是"存在",親愛的,"存在"也同樣是你最擅長的。而你不想看也不想瞭解,怎麼辦?


There is a story told about a fish in the Ocean. The fish cries out in panic: “Where is the water? I can’t find the water.”
有一個故事是說水中的魚。魚驚恐的哭喊:"水在哪兒?我看不到水。"


A voice answers: “Why, you are swimming in it.”
一個聲音回答說:"哎,你正游在裡面呀。"


God is everywhere and never absent. Perhaps you close your eyes and abstain from the Presence of God.
天父無處不在,是從不會缺勤的。可能是你閉上雙眼,避開了天父的顯現。


Where am I, dear Abstainers? I am right here within you and also outside you. You’ve heard it before: There is nowhere where I am not.
我在哪兒,親愛的迴避者?我就在你裡面,也在你外面。你以前有聽說過:我無處不在。


If you shake your fists at Me, you are missing the point. This is just the point I am making, that you are missing the point.
如果你向我揮拳,就是錯過了那個點。那正是我製造的那個點,而你錯過了。


Understand that responsibility is not a burden. Responsibility is an understanding of your Greatness. It is your personal name on the guest card. It is not an admission of guilt. It is a statement of recognition of your Self and a recognition of your strength. You carry broad shoulders. You are not a fly-by-night. You are a Bright Light who can see far and wide and High, very High. You look up not down. You look straight ahead and not back. You face front.
要明白責任不是負擔。責任會讓你瞭解你的偉大。它是貴賓卡上你本人的名字。它不是愧疚的入場卷。它是對你自己認可,對你實力認可的一個聲明。證明你能肩負重任。你不是一個躲債者。你是一道明亮的光,能照向遠處,寬處和高處,非常高。你向上看,不要向下。向前看,不要向後。面朝前方。


No longer do you toss responsibility upon what you see as other than your Self. Whatever you toss lands on you. There is nothing but your Self to throw things at. There is no other. You are sovereign of your life and the life of everyone who is, in the last analysis, your own Self.
不要再把屬於自己的責任推給別人。你推卸的,都會落回到你身上。你只能把東西扔給自己,沒有別人。你是你和每一個生命的主宰,而歸根結底,每個人都是你自己。


If there is a long desert to walk across in order to meet Me as I AM, the long desert is a mirage.
如果要途經一片漫長的沙漠才能見到"我是"的我,那漫長的沙漠就是海市蜃樓。

 

 

 

 

 

原文:http://heavenletters.org/throwing-stones.html
翻譯:天堂豎琴

 

 

 

 

 

 

 

 

 


友善提醒:閱讀文章時請善用自己的直覺與內在智慧,感知哪些是對自己有正面幫助的訊息,提取它們,並放下沒有共鳴的部分,無須執著或恐懼;保持心態的正面與開放,樂觀迎接新的可能,一個活在永久和平、自由、繁榮與實現真善美之新世界的可能。感謝所有光愛存有們的付出,感謝一切美好的發生~

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    LoveNPeace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()