God said:
天父說:


Life is a story you write about yourself. Life is a story also that you witness. It is as if the story of your life writes itself, and it happens before your very eyes. You are the actor and the audience all in one.
你編寫自己生活的故事,你也見證生活這個故事。你的生活似乎在自行編寫情節,然後在你眼前發生。其實你既是演員又是觀眾。

 
Others" stories are also yours. You feel them. They go into your heart. So many stories are written on water and witnessed in your heart. In life on Earth, everything seems to appear and  disappear. Like waves in the Ocean, you meld with the Ocean. Wherever you may think you are, you are the Wholeness of the Ocean. Waves go in and waves go out, and the Ocean is forever. The Ocean I speak of is Infinite.
別人的故事也是你的故事。你感受到它們,它們進入到你的內心。許多故事浮上水面,你從內心深處見證著它們。生活在這個世界上,一切似乎都生滅無常。你就像海洋中的浪花,與海洋本為一體。無論你認為你身在何方,你就是海洋。浪起浪伏,海洋永遠在那裡,如如不動。我說的海洋指的是永恆。

 
All of My children are striving. Everyone strives for something. For some, it is stardom. For some, it is oblivion. Every child of Mine not only furthers himself as best he knows how and sometimes far more than he knows, and, still, each child is a wave in the Ocean of Which I speak. You are My footprints. You are My fingerprints as well. You act on My behalf. You are the revelers and revealers of the One God Who is in Heaven and on Earth. Of course, I am right within you. In you am I housed. I abide in you even as, on the deeper levels, there is no you to speak of.
我所有的孩子都在努力追求。每個人都在力求成為什麼。有人想成為明星,有人還在迷茫。我的每個孩子都在以自己所知的最好方式來發展自己,有時也以遠非他們所知的方式。然而,每個孩子都是我所說的海洋裡的浪花。你是我的足跡,也是我的手印。你的行動即是我的行動。你是狂歡者,你是天上人間真神的化身。當然,我就在你之內。我在你的身體裡駐紮,我充滿你。從更深的層次上來說,只有我,沒有你。


Are you a fractal? It could be said that you are. Yet a fractal is more than a piece of Me. Is the Sun the Sun, or are the Rays of the Sun the Sun? We can say that you are My rays that brighten and warm the Earth. You receive the rays of the Sun, and you are the Rays of the Sun, the same way you are the Waves of the Ocean.
你是否是碎片?可以這樣說。然而,碎片不僅僅只是我的一片。僅只太陽本身是太陽,還是陽光便是太陽?你是我的光芒,照亮並溫暖這個世界。你被陽光照耀,本身也是陽光。這和海洋與浪花是一個道理。

 
There is no departing from your significance in the world. Each wave is essential to the Ocean. Each wave moves in and moves out. Each wave flows in perfect rhythm. Waves of the Ocean are the Ocean. Each Ray of the Sun is the Sun. Rays reflect the Sun, and no wave deflects the Ocean which is each wave"s Source. There is no getting away from this. Hail the Ocean, and hail each Spark of Light. How well the Waves of the Ocean and the Rays of the Sun go together. There is no competition. Both have their ways and fulfill their purpose. They fulfill My Purpose. Mighty are the Waves of the Ocean and the Rays of the Sun, and mighty are you. You are the Fulfiller of My Heart. Your heart beats for Mine. Your heart is the drummer in the Parade of Life.
你對這個世界至關重要。每朵浪花都是海洋不可或缺的一部分。浪起浪伏,每朵浪花都以完美的節拍躍動著。每一朵浪花都是海洋,每一縷陽光都是太陽。陽光是太陽的表達。沒有浪花不是海洋的表達,因為海洋是它們的源頭。事情勢必如此。多麼美妙的海洋!多麼美妙的光!浪花與陽光如何共處呢?二者之間沒有競爭。它們各行其道,完成各自的使命,進而實現我的目的。神是浪花,神是陽光,神就是你。你充實著我的心。你的心為我而跳。你的心跳是激勵生活前進的鼓點。

 
Every occasion is an occasion for love. Beat the drums of love in your heart. You truly cannot go your own way. You cannot override the seeming others, nor can you override My Will. You may think you do, yet My Will is not My Will alone. It is also yours.
每種情形均是為愛而設。在你的心裡敲打愛之鼓吧!你真的不能獨自前行,你不能忽視那看似與你分離的別人,你也不能忽視我的意願。你也許自認為可以。然而我的意願不只是我的意願,它也是你的意願。
 
 
There is One Ocean Deep, and you dive into it. Wherever you may think you are, you swim with Me. You are the Tides of My Existence. You are the Mighty Tide, and so you herald Me and you follow Me, and so are We entwined, and so is the World One World, and you are an exponent of the One World and life on Earth and the Universe Entire. Never were you made for yourself alone. You are not far-flung. You are deep in My heart and My love. Yes, you are.
在一片深深的海洋裡,你潛了下去。無論你游向何方,永遠有我相伴。你是神的浪潮,是強大非凡的浪潮。你藉此表達著我,跟隨著我。我們也藉此融為一體,整個宇宙都融為一體。你是這個一體世界、塵世以及整個宇宙的傑作。你絕不只為自己而生。你從未被拋棄。你在我的內心深處,被愛包裹著。是的,我永遠在愛中陪著你。

 

 

 

 


原文:http://heavenletters.org/are-the-rays-of-the-sun-the-sun.html
發佈於2014年5月23日
中譯:Leon
http://blog.sina.com.cn/s/blog_a49efd710101ltmv.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


友善提醒:閱讀文章時請善用自己的直覺與內在智慧,感知哪些是對自己有正面幫助的訊息,提取它們,並放下沒有共鳴的部分,無須執著或恐懼;保持心態的正面與開放,樂觀迎接新的可能,一個活在永久和平、自由、繁榮與實現真善美之新世界的可能。感謝所有光愛存有們的付出,感謝一切美好的發生~


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    LoveNPeace 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()